søndag 23. mai 2010

Adjø til Lost og hei til Star Trek...






I natt klokken 05.00 sendes siste del av den fantastiske tv-serien LOST. I seks år har jeg fulgt med, jeg har sett hver episode og trofast forsvart serien når tullebukker har breket sitt sedvanlige "Nei-jeg-så-første-og-annen-sesong-men-så-ble-jeg-lei", men nå er det altså definitivt over. Det blir ikke mer nå, det store mysteriet får sin løsning en gang for alle. Snufs-snufs.

Så, hva gjør vi nå? I desperasjon begynte jeg å tenke på uutforsket område og kom plutselig på at det er noe som heter Star Trek. Jeg sjekket litt og fant ut at serien begynte å gå allerede i 1966 og at det til sammen er laget fem serier pluss elleve filmer, i den siste filmen rebootes jo Star Trek-universet og jeg syntes den var god.

Nåvel, her er det jo mange mange timers underholdning å ta fatt på, jeg har praktisk talt ikke sett noen av dem, unntatt noen få "The next Generation"-episoder på nittitallet, så her skulle det være muligheter! Men, men, det er noe som heter Trekkies...
Lektor Nordskogs fremtid?

Lektor Nordskog og hans beste venn om ti år?

Ingen, jeg gjentar INGEN, med vettet i behold har lyst til å bli en trekkie! Men jeg bestemte meg for å bare sjekke litt... Bare se hvordan det var. Jeg fikk tak i Star Trek-The original Series, remastered and enhanced. For et bilde! Gutta som har restaurert over førti år gamle tv-sendinger har gjort en kjempejobb. Så spennende plot! Så god moral!

Og før jeg visste ordet av det var jeg hektet...
Nå vet jeg at løpet er kjørt, jeg er sakte men sikkert i ferd med å bli en Star Trek-fan. Men trekkie?! Nei, det blir jeg ikke...
Jaggu fine effekter de har i den Star Trek-butikken jeg fant online gitt! Der kan man få kjøpt full Starfleet-uniform blant annet! Tenk å ha det! Bare sjekk her!

Nei, nå skal jeg se en ny episode. Jeg skal "boldly go where no man has gone before" selv om jeg må bryte regelen min gamle lærer i "English Grammar" insisterte på: "Never use a split infinitive"! Hva gjør man ikke for Star Trek?




God pinse, jordboere!

Ingen kommentarer: