mandag 26. april 2010

Frokost på Nighthawk Diner på en hverdag

I dag drog Lektor Nordskog, Lektor Thorsen og Ingeniør Martinsen til Nighthawk Diner for å spise frokost i 1950. Jeg har tidligere her på bloggen skrytt høylytt av dette stedet men erfaringene da baserte seg på et besøk gjort på en lørdag klokken 10. Vi var nå spent på hvordan Dinern var klokken 07.00 en mandag morgen. Ville servicen og maten være like god som på en lørdag?

Vi troppet opp kl. 07.00 og en blid servitrise sjenket kaffe og tok våre bestillinger. Jeg bestilte Egg Benedict og helmelk. Hva skal jeg si? Servitrisen: Topp. Maten: Topp. Kaffe: God og i ubegrensede mengder. Ventetid på maten: 40 minutter!!!

Det nytter rett og slett ikke. Det er greit at maten var god men det skal ikke ta 40 minutter å posjere et par egg, røre sammen en hollandaisesaus og fritere noen chips. En lørdag formiddag er dette "greit" fordi man gjerne har god tid og godt kan sitte og kose seg litt men en mandag morgen med snaue 5-6 gjester i lokalet? Da må ting gå fortere!

Jeg håper inderlig at Nighthawk Diner får orden på dette for jeg vil så gjerne bli stamkunde der! Inntil videre tilgir man noe fordi stedet er så forbannet sjarmerende og nylig har åpnet men dette må det bli orden på!

Men som sagt; meget god Egg Benedict!

Les Lektor Thorsens tanker rundt samme besøk på hans blogg Stuertsyndromet.

Ingen kommentarer: